לעשות סדר בבית ובראש, עשרה טיפים.

לעשות סדר

אני פותח את הארון ושוב רואה את החולצה שלא לבשתי כבר כמה חודשים. הדבר הראשון שעובר לי בראש הוא שאני חייב לעשות סדר ולזרוק כמה בגדים.

הרגשתי שהארון שלי פשוט צובר בגדים שיש לי אליהם קשר אישי. החוויה שעברתי, החולצה שקיבלתי במתנה או החולצה שהכי נוח לי לישון איתה, אפילו שהיא כבר לא מחמיאה לי.

קבעתי תאריך שאני הולך לעשות סדר בארון והתחלתי לחשוב "איך אני מצליח לעבור את המחסום הזה שלא מאפשר לי לזרוק את הבגדים?"

לאחר השראה שקיבלתי החלטתי לגשת למשימה בצורה הפוכה, אני לא אבחר מה אני רוצה לזרוק, אלא אבחר רק 33 בגדים שנראים עלי הכי טוב.

לאחר שמיינתי את כל הבגדים שנראים עלי טוב, בעזרת אישתי כמובן, הכנסתי את כל שאר הבגדים לשקיות מבלי להסתכל ושמתי את כל השקיות בבאגז' מאחורה.

תחושת סיפוק שהצלחתי לעשות סדר (סוף סוף) מילאה אותי, הסדר שעשיתי נתן לי תחושה של הקלה של ראש נקי והרבה יותר ממוקד. עכשיו

רק נשארה לי עוד בעיה קטנה שאפתור בהמשך.

את הטיפ שעזר לי לגשת לסדר בארון ראיתי בדוקו מעניין שנקרא מינימליזם, מאד מומלץ, בעקבותיו אספתי עשרה טיפים קטנים שיכולים לעשות שינויים גדולים וריכזתי אותם פה לכל מי שמעוניין לעשות סדר בבית ובראש.

 

עשרה טיפים שיכולים לעשות סדר לנו בבית והכי חשוב, סדר בראש!

להיות פרואקטיביים:

1.חפץ אחד כל יום – בחרו כל יום חפץ אחד, מהארון, מהמדף או מהמגירה. חפץ שאין בו שימוש ולא נרגיש בחסרונו, מבלי שתרגישו לאחר שנה תהיו עם 365 חפצים פחות.

2.שקית ניקוי ראש – לכולנו יש רגע שאנחנו רוצים לשנות קו מחשבה, להירגע, קחו שקית ותעשו סיבוב ניקוי ראש, עשו סבב פסולת והחליטו שאתם לא מפסיקים עד השקית מלאה.

קצת  כללים לא יזיקו:

3.בגדים הפוכים – בגדים שלבשתם מארון הקולבים, החזירו הפוכים, כך לאחר תקופה (שאתם תחליטו, אני ממליץ חצי שנה) תוכלו לדעת בקלות אילו בגדים לא היו שמישים ואפשר לתת אותם (תרומה, חברים, משפחה) אם אתם לא משתמשים בהם, למה לא לתת למישהו אחר?

4. כלל 12 12 12 – החליטו בבית על מבצע פעם בחודש (או שלושה חודשים) לבחור בגדים – 12 לזרוק, 12 לתרום, 12 להחזיר למקום.

5.מיקום מדויק – דאגו שלכל חפץ יהיה מקום: מדף / מגירה / ארון… אין חפץ שאין לו "בית": דפים, קופסאות, כלים, משחקים. כאשר אין מקום מדויק לחפץ, הוא תמיד יהיה זרוק.

6."אולי" זה מקום– תיצור מקום ביניים  ל"אולי" לפעמים יש לנו בראש רק "לשמור" או "לזרוק" – יש גם "אולי" אפשר לייצר מקום לדברים שנמצאים במצב של "אולי" – מקום כזה מאפשר לסדר את המחשבה לגביהם.לאחר מכן תמצאו תאריך לעבור רק על רשימת ה"אולי".

7. איפוק 30 יום – הרבה פעם אנחנו רוצים לקנות דברים מתוך חשק ולא מתוך צורך, בנו רשימת "איפוק 30 יום", כאשר המוצר אינו דחוף רשמו אותו ברשימה אם לאחר 30 יום אתם עדין רוצים לקנות את אותו חפץ, אתם כנראה צריכים אותו, טכניקה זו עוזרת לנו למנוע קניות שאינן דרושות לנו.

למה לא לשאול?

8.תשאלו אחרים – שנו פרספקטיבה, לא כל מה שאנחנו חושבים הוא נכון, שאלו שותף/ חבר/ בן זוג האם זה נראה מסודר? או איך היו מציעים לסדר בסביבתך? תתנו לאחרים להביע את דעתם על הסדר בסביבתכם ותופתעו ללמוד דברים חדשים.

9.שאלת תכל'ס  – שאלה טובה לשינוי פרספקטיבה: אם קשה לכם לזרוק חפץ מסויים שאלו את עצמכם: "אם הייתי רואה את החפץ הזה בדיוק בחנות כמה הייתי משלם עליו?" התשובה תעזור לכם להחליט מה לעשות איתו.

תנסו את זה בבית:

10.ניסוי 333 – אתגר מעניין שאנשים לקחו על עצמם והעידו שעשה להם המון סדר והפיקו ממנו המון תובנות. נסו לסנן לתקופה של 3 חודשים, לחיות רק עם 33 בגדים.

כמה מילים לסיכום

אין צורך להפוך עולמות בכדי לעשות שינוי משמעותי, מספיק לאמץ אפילו טיפ אחד חדש ולהפוך אותו להרגל. תארו לכם אם תצליחו לאמץ שניים?

את הטיפים הנ"ל אפשר ליישם בבית, במשרד או כתפיסת חיים. מניסיוני, העברתי את רשימת הטיפים בישיבה החודשית לעובדים במשרד וכולנו ראינו ונהיננו מהתוצאות.

ועוד משהו קטן, הבעיה הקטנה שנותרה לי בכל הסיפור עם הסדר בבגדים היו השקיות בבגאז'. היתה לי בעיה להיפתר מכל ההיסטוריה שנמצאת בתוך השקיות, אמנם הצלחתי לארוז את הכל אבל היה לי קשה לי להיפרד, אז נתתי לחבר שיעשה את זה בשבילי, בשביל מה יש חברים לא?

נו מה אתם אומרים? הולכים לעשות סדר?

פיתוח יכולות אישיות, תחילת הדרך להגשמה עצמית.

0 תגובות
מאמר קודם
מאמר הבא
0
עגלת קניות
  • אין מוצרים בסל הקניות.